Google Website Translator

zondag 26 februari 2012

Het einde is in zicht...

Na ons geweldige tafelberg avontuur is er natuurlijk nog heel veel gebeurd. De vraag natuurlijk hoe ik dat allemaal op ga schrijven zonder dat je in slaap zal vallen... De korte versie dus maar. We zijn na Kaapstad zelf op pad gegaan. We hebben een geweldig dinky toy auto'tje gehuurd die moeite had om bergen op te komen, maar wel met airco en daar is toch ook iets voor te zeggen in de zomer in Zuid Afrika.
Ok dus wij met ons mooie baby blauwe auto'tje op weg naar het oosten langs de kust. Ik wilde terug maar Knysna en Diepwalle waar ik zo'n 8 jaar geleden zo lang gezeten heb. En, als ik dan toch in de buurt was kon ik mooi Wessel (afstudeerbegeleider zoveel jaar geleden) en Patrick (huisgenoot in Diepwalle) nog een keertje bezoeken. Uiteindelijk zijn we in twee dagen tijd naar een paradijsje van een plek gereden bij East London. Tegen de tijd dat we er aankwamen wist ik al dat het niet zou lukken om Patrick daar te ontmoeten omdat hij het even te hectisch had met werk. Wij hebben daarom bij East London maar heerlijk van de rust en het uitzicht op de zebra's genoten. Is ook wel lekker voor de verandering. Geen mensen om ons heen, geen kookgroep, rijden of dingen bezoeken maar gewoon niets doen (of in mijn geval vooral veel slapen). Na twee nachten was het toch tijd om weer richting het westen te rijden, op naar Stormsrivier. We hebben daar een halve dag heerlijk in de bossen van Tsitsikamma National Park rondgelopen en James besloot dat het tijd was om van de hoogste brug in Afrika af te springen met een elastiekje om zijn enkels. Bij de vraag of ik het ook wilde doen had ik al snel mijn antwoord klaar: waarom zou ik van een brug af willen springen???

De volgende stop was Knysna waar we 3 nachten zouden blijven. Dit gaf ons mooi de tijd om lekker te wandelen in Diepwalle, een beetje te winkelen en te relaxen in Knysna en heerlijk te eten aan de Waterfront met Bex en Mustard (onze eerste reunie van de reis zullen we maar zeggen). Ook is het gelukt om nog een kopje koffie/thee met Wessel te drinken. Het was leuk om hem weer eens te zien.
Het was raar om terug te zijn daar waar je zo lang rondgelopen hebt maar toch ook al wel zo lang geleden. Ergens herken je wel iets maar zodra je denkt te weten waar je heen moet zit je er toch stiekem een straat naast...
Helaas was onze tijd gelimiteerd en moesten we weer op weg naar Kaapstad. Nog 1 nachtje 'on the road' in Swellendam voordat we net voor de lunch in Kaapstad aankwamen. Mooi op tijd om nog even al onze spullen (weer) opnieuw in te pakken en nog wat uurtjes aan de waterkant in Kaapstad door te brengen.

De laatste dag is aangebroken, hoe kon het toch zo snel gaan? We proberen er nog even het uiterste uit te halen en bezoeken Kaap de Goede Hoop. Hier brengen we de dag door en genieten we van de uitzichten, zodra de zon even weg was tenminste, en van de pinguins op Boulders Beach. Terug naar het hostel, wat eten en dan is het echt tijd om naar huis te gaan. We droppen de auto af bij het vliegveld en wachten samen met onze medepassagiers op onze nacht vlucht naar het koude en grijze Nederland...

Het avontuur is ten einde :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten